سود سهام شرکت بیمه پاسارگاد پرداخت شد

در .

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

سود سهام شرکت بیمه پاسارگاد پرداخت شد

طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام، شرکت بیمه پاسارگاد به ازای هر سهم ۱۱/ ۵۳۵ ریال سود داد.

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد با حضور ۷/ ۹۴ درصد صاحبان سهام در ساعت ۱۵ روز پنج شنبه، هجدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ در مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی برگزار شد و صورت های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۲به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد به ریاست آقای دکتر مجید قاسمی رییس هیات مدیره این شرکت برگزارشد؛ آقایان علی اکبر امین تفرشی و مجتبی کباری به عنوان ناظر و خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و گزارش کاملی از فعالیت های شرکت در سال مالی۱۳۹۲ توسط آقای پیروز باستانی عضو هیأت مدیره و معاون مالی و اداری بیمه پاسارگاد به سمع و نظر سهامداران رسانده شد.

همچنین تصویب مبلغ ۲۲۶,۸۰۰ میلیون ریال سود قابل تقسیم، تعیین موسـسه حسابرسی رایمند و همکاران به عـنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس علی البدل و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت از مصوبات مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد بود.

همچنین بر اساس عملکرد سال مالی ۱۳۹۲و صورت های مالی ارائه شده، عایدی هر سهم ۱۱/ ۵۳۵ ریال تعیین شد و مبلغ ۲۵۰ ریال به صورت سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت. شرکت بیمه پاسارگاد در سال مالی۱۳۹۲ با صدور بیش از ۹۶۶ هزار فقره بیمه نامه بیش از ۵,۰۶۸ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که این رقم نسبت به سال قبل ۳/ ۴۹ درصد افزایش را نشان می دهد. بدین ترتیب سهم بیمه پاسارگاد در بازار از حدود ۵/ ۲ درصد در سال ۱۳۹۱ به بیش از ۳ درصد در سال ۱۳۹۲ افزایش یافته است. همچنین میزان خسارت پرداختی این شرکت در سال گذشته بالغ بر ۱,۸۸۸ میلیارد ریال بوده است.

بر اساس آمار۳/ ۴۴ درصد پرتفوي شرکت مربوط به بيمه‌ های اتومبيل، ۴۱ درصد بیمه های اشخاص، ۳/۳ درصد بیمه آتش سوزي، ۸/ ۲ درصد بیمه باربري ، ۷/ ۵ درصد بیمه مسئوليت و ۹/ ۲ درصد مربوط به بیمه های مهندسي، انرژی و سایر بیمه ها است. ضريب خسارت شركت نیز (بدون احتساب بیمه های عمر و تامین آتیه) در سال ۱۳۹۲ حدود ۵/ ۷۹ درصد بوده است. این در حالی است که به استناد سالنامه آماری سال ۱۳۹۱ صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، ضریب خسارت بازار بیمه کشور در سال مذکور برای بیمه های غیرزندگی، معادل ۴۰/ ۸۳ درصد بوده است.

تصویب صورت های مالی سال ۱۳۹۲ ، رشد ۳/ ۴۹ درصدی پرتفوی و ترکیب همگون آن ، ضریب خسارت مناسب ، مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمه­ای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید ، بررسی ریسک­های پیشنهادی و قبول آن­ها براساس اصول بیمه­گری و مدیریت ریسک ، بازنگری در قراردادهای اتکایی به منظور افزایش ظرفیت نگهداری از یک طرف و رعایت صرفه و صلاح شرکت از طرف دیگر، جذب ۱۳۶۰ نماینده جدید در زمینه فروش بیمه­های عمومی و بیمه ­های عمر ، برگزاری بیش از ۰۰۰ر۱۷۴ نفر ساعت دوره­های آموزش عمومی و تخصصی برای همکاران و نمایندگان شرکت، انجام مراحل اول و دوم افزایش سرمایه و ثبت سرمایه به میزان ۲ر۹۰۷ میلیارد ریال عملکرد بسیار شفاف بیمه پاسارگاد و رضایت سهامداران این شرکت را تایید کرد.

گفتنی است شرکت بیمه پاسارگاد در شانزدهمین سال تدوین فهرست شرکت­های برتر که توسط سازمان مدیریت صنعتی برای عملکرد سال ۱۳۹۱ شرکت­های بزرگ ایران صورت گرفت ، با ۳۲ پله صعود ، رتبه ۱۶۴ را کسب نمود و برای سومین سال پیاپی عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع را به دست آورده است. همچنین این شرکت در بزرگ ترین اجلاس سران و مدیران اقتصاد ، صنعت و تجارت ایران، موفق گردید ۳ نشان با عناوین «گواهینامه جهانی مدیریت مدرن و شایسته (MDM)» ، «گواهینامه جهانی اعتماد مشتریان (TBA)» و «گواهینامه ملی نوآوری در خدمات بیمه» دریافت نماید.