برزگترین شرکت بیمه عمر و خرید دو شرکت مالزیایی

در .

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

بزرگترین شرکت بیمه عمر آمریکا از قصد خود برای خرید دو شرکت بیمه مالزیایی خبر داد.

"مت لایف" تاکنون توانسته است نیمی از دو شرکت بیمه عمر مالزی را به قیمت ۲۴۹ میلیون دلار خریداری کند.

بیمه پاسارگاد به نقل از بیزینس اینشورنس، "مت لایف" تاکنون توانسته است نیمی از دو شرکت بیمه عمر مالزی را به قیمت 249 میلیون دلار خریداری کند. به گفته مدیران این شرکت آمریکایی، این خرید با هدف گسترش فعالیت در بازار جنوب شرقی آسیا انجام می شود.

شرکت بیمه "متروپالین" معروف به "مت لایف" (Metlife) بزرگ ترین شرکت بیمه عمر آمریکا و دومین شرکت بزرگ جهان در همین بخش است. این شرکت ارائه کننده محصولات بیمه ای، قوانین و برنامه های مفید برای کارمند است که به 90 میلیون مشتری در بیش از 60 کشور، خدمت رسانی میکند.

تعداد بیمه شده های عمر مت لایف نیز به بیش از 50 میلیون نفر می رسد. این شرکت که در سال ۲۰۰۰ میلادی به یک شرکت عمومی تبدیل شد، همچنین از طریق موسسه های فرعی و وابسته خود، در آمریکا، ژاپن، آمریکای لاتین، آسیای شرقی و آسیای جنوبی، اروپا و خاورمیانه نیز فعالیت می کند.

مت لایف با این قرارداد جدید مالکیت 51 درصد از شرکت بیمه "آم لایف" و 49 درصد از شرکت بیمه تکافل "آم فمیلی" در اختیار می گیرد.

"کریستوفر تاون سند" رئیس بخش آسیا مت لایف، در این باره گفت: هدف ما از این انتقال استفاده از فرصت ها در بازارهای نوظهور است و در گام بعدی حوزه فعالیت خود را در جنوب شرق آسیا گسترش خواهیم داد.

"نیرمالا منون" رئیس بخش سلامت آسیا مت لایف، نیز گفت: مالزی بازار جذابی است چراکه نفوذ بیمه در آن حداقلی است و طبقه متوسط رو به رشدی دارد. از سوی دیگر، بازار مالزی به سرعت در حال توسعه است و مرکز مهم بانکداری اسلامی به شمار می رود؛ به همین دلیل همکاری ما با این دو شرکت می تواند توانایی ما را در بخش بیمه تکافل دوچندان کند.

او ادامه داد که با این همکاری ما می توانیم در بازارهای اسلامی بیش از گذشته حضور داشته باشیم و محصولات خود را به این بازار راحتتر معرفی کنیم.

طبق گزارش های منتشر شده، این شرکت آمریکایی دارای پنج بخش است؛ محصولات بیمه، مزایای بازنشستگی، سود سرمایه تعاونی، اتومبیل و خانه و بخش بین الملل. مت لایف در زمینه بیمه های اموال هم فعال است اما استقبال مردم آمریکای شمالی از بیمه های عمر این شرکت بسیار بیشتر از بخش های دیگر بوده است.

طبق گزارش های منتشر شده، مت لایف که مقر اصلیش در شهر نیویورک واقع شده است، در ماه مارس سال 1868 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است. درآمد این شرکت در سال 2010 بیش از 52 میلیارد دلار گزارش شده این در حالی است که درآمد عملیاتی آن از 3.95 میلیارد دلار گذشته است.

مت لایف بیش از این با امضا قراردادهای به بازار ویتنام و میانمار نیز وارد شده بود. این شرکت با چند بانک در ویتنام همکاری می کند و نمایندگان فعالی در میانمار دارد.